Business coaching

Business coaching

Mikor tud segíteni a coaching? Milyen helyzetben segíthet egy coach? Ha úgy érzi, hogy

  • elakadásai vannak,
  • nehéz élethelyzetbe került,
  • különböző munkahelyi, szakmai szerepekből, helyzetekből adódó problémái, feladatai, megoldást igénylő kérdései vannak, amelyekkel nehezen, vagy nem tud megbirkózni,
  • nyomasztó és/vagy rendszeres, megoldatlan konfliktusai vannak munkatársaival, ügyfeleivel,
  • új megoldási módok, szemléletmódok megtalálására van szüksége,
  • releváns, válaszra váró kérdései vannak,
  • új, saját megoldásokat keres,
  • az intuícióját szeretné fejleszteni.
  • valamilyen kihívás előtt áll (pl. új befektetés, új projekt, új munkakör, új munkahely, új feladat),
  • valamit másként kellene tennie, mint ahogy eddig tette,
  • nem elégedett a jelenlegi teljesítményével, hatékonyságával, eredményeivel,
  • kommunikációs feladata van, de nem tudja hogyan is kezdjen hozzá,
  • túlterhelt, nincs ideje semmire,
  • döntést kell hoznia, de nincs kivel megbeszélni,
  • nehézségei vannak bizonyos emberekkel,
  • gyakran feszült, nyomasztja a stressz,
  • belső bizonytalanságot él át.

A business coaching minden esetben

Célspecifikus

A konkrét célokhoz köti az eredményeket, azaz célspecifikus és eredményorientált folyamat, amely pozitív megközelítésmódjából fakadóan a figyelmet a problémákról, elakadásokról a lehetséges megoldásokra, a hiányokról az erősségekre és a jövőre irányítja.

Cselekvésorientált

Cselekvésorientált, azaz a megvalósításra és a tettekre koncentrál, ezáltal erősíti az Ügyfél cselekvő-, és kezdeményezőkészségét.

Személyre szabott

Mindig személyre szabott, azaz a coach a személyes találkozók során nem standard válaszokat, megoldási javaslatokat, nem konkrét tanácsokat ad az Ügyfél számára, hanem segíti megtalálni és kipróbálni az Ügyfél számára problémát, elakadást, feladatot jelentő helyzet megoldásának lehetséges útjait.

A business coaching egy olyan célspecifikus, professzionális, strukturált és eredményorientált személyes fejlesztő folyamat, amelynek célja az ügyfél segítése, támogatása személyes céljai meghatározásában és megvalósításában.

Ennek során törekszünk az Ügyfél

  • személyes autonómiájának és tudatos cselekvéseinek erősítésére,
  • meglévő képességei és készségei azonosítására, kibontakoztatására,
  • erősségei, erőforrásai és tartalékai meghatározására és mozgósítására.

A coaching folyamat résztvevői:

  • Coach: Az a személy, aki az ügyfél számára a segítséget nyújtja, vagyis a coaching folyamatot vezeti. Egy olyan diszkrét, professzionális „beszélgető társ”, és segítő, támogató személy, akinek feladata az Ügyfél fejlesztése, hogy az nagyobb személyes hatékonyságot, sikert érjen el. Értő figyelmével, empátiájával segíti az adott szituációt, megoldandó helyzetet reális perspektívába helyezni. Az Ügyfél részére személyre szabott szakmai támogatást és biztonságos hátteret nyújt, és folyamatos visszajelzést adva végig követi a a változási, fejlődési folyamatot.
  • Ügyfél (a coachingban alkalmazott kifejezéssel: coachee): a coaching folyamat során fejlesztendő személy vagy csoport, a coaching során kitűzött céltól függően.

Hívjon minket most!
+36-20-550-7302

Vagy írjon nekünk az űrlapon keresztül!